القيصرية
انت لم تقم بسجيل الدخول اذا كنت عضو عليك بالدخول
اذا كنت غير مسجل عليك بالتسجيل
وشكرا
القيصرية
انت لم تقم بسجيل الدخول اذا كنت عضو عليك بالدخول
اذا كنت غير مسجل عليك بالتسجيل
وشكرا
القيصرية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتــــــــــــــــدى قمــــــــــــــــــــة الاحتـــــــــــــــــــــرام

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» صفحة القارىء الشيخ محمد حامد السلكاوى
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 28, 2015 10:00 am من طرف samh

» Driver Magician 3.27 عملاق جلب التعريفات
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالأحد يناير 19, 2014 6:37 am من طرف بدر دغلس

» حصريا:درس عمل لمعة متحركة بالنص
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالسبت نوفمبر 23, 2013 4:42 am من طرف العبدلله

» من خطب فضيلة الشيخ/المحبة فى الله
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالخميس يونيو 06, 2013 2:13 pm من طرف sayed

» ويتجدد اللقاء مع فضيلة الشيخ نشات كامل
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالخميس يونيو 06, 2013 7:11 am من طرف sayed

» الصفحه الرسميه للشيخ محمد حامد السلكاوى إنضموا إلينا وشاركونا لتسعدوا بكل ما هو جديد وحصرى أولا بأول على الفيسبوك
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 03, 2012 12:49 pm من طرف عمادالدين سليمان صلاح

» الروم للشيخ السلكاوى
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالأحد ديسمبر 25, 2011 2:28 pm من طرف عمادالدين سليمان صلاح

» أحب فى الله كل من يحب الشيخ محمد السلكاوى وأرجو الله أن يحشرنى وإياه وإياكم مع الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم اميييييييين أخوكم. عمادالدين سليمان صلاح .سامول المخله الكبرى الغربيه.
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالجمعة ديسمبر 16, 2011 1:52 am من طرف عمادالدين سليمان صلاح

» قناة القيصريةالس
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالخميس ديسمبر 15, 2011 2:23 am من طرف mr hide

» ممكن يكون موضوع غير مهم بس ممكن ينفع
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 05, 2011 11:02 am من طرف mr hide

» بعض المواقع لتركيب الصور على خلفيات
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالأحد ديسمبر 04, 2011 6:09 am من طرف sayed

» تفضلوا لتهنئة اخوانكم بمناسبة العام الهجرى الجديد
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 7:49 pm من طرف mr hide

» سجل دخولك بدعوه
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 28, 2011 1:47 pm من طرف حياة الروح

» معا نختم القرآن الكريم
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالجمعة نوفمبر 25, 2011 11:41 pm من طرف ahmed nasef

» تفضلوا لتهنئة اخوانكم واخواتكم بعيد الاضحى المبارك
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 08, 2011 3:57 am من طرف MR HIMA 2011

» ماهو الذي لا يعلمه الله
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 01, 2011 5:08 pm من طرف sayed

» نشيد رائع عن الحج
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 28, 2011 7:18 pm من طرف ahmed nasef

» أشرق الحق بالهدى واطمئن حفلة بجودة عالية للشيخ نصر الدين طوبار
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالخميس أكتوبر 27, 2011 10:36 pm من طرف ahmed nasef

» قصيدة " ســلوا قــلبى " كاملة
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 24, 2011 11:03 pm من طرف ahmed nasef

» أقبلوا بقلوب طائعة وتهيؤا واستعدوا لأحب الايام الى الله
كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 24, 2011 10:13 pm من طرف ahmed nasef

كتبتلك يا بلدى

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sayed

عضو قصراوى

عضو قصراوى
sayed

العمل/الترفيه : مشغل تطريز

كتبتلك يا بلدى Empty

مُساهمةموضوع: كتبتلك يا بلدى   كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 23, 2011 6:19 am

كتبتلك يا بلدي قصيدة كان نفسي اقوليك فيها انك اتغيرتي وبقيتي احسن بس يا خسارة لاقيتك زي ما انتي . زي ما انت "انتي"!!! زي ما انت... طب وليه زي ما انت !! لا وأسخم مما كنتي قولت ثورة تعلي صوتك قولت دم شهيد يغسل همومك قولت ضحكة وطفل يهدف بحبه ليكي زي ما انت .... لا وأسخم مما كنتي طب قوليلي .. بعد دمي ... بعد ذلي بعد خوفي ... وبعد صوت اتنبح يهدف بعلو تعيش تعيش ... تعيش حرة طول سنين العمر بس برضه زي ما ...انت .. وأسخم مما كنتي طب قوليلي ....... طب وليه هو فاضل أعمل ايه ؟!... طب قوليلي ....................... كنت ماشي وناسي حقي كنت عايش راضي ذلي يوم صحيت علي دمعة منك يومها قولتي خدلي حقى يومها قولت الا بلدي هنا هقف وما أرضي بذلي رحت قولت حق بلدي وحق أهلي وحق ذلي طول سنين العمر فان ؟!! كنا بنقول علي النظام بس بصولنا باحتقار قولنا لا الكل يمشي هي بلدي ....... وهي بقيا بس دا كله اسامي هما يمشوا بكرة هيجي غيرهم ويمشوا بس بلدي ... هي تبقي طول سنين العمر حرة قالوا طب ... ودا كله ليه ؟ ايه حقوقكم احنا تحت الأمر قولوا ...................... قولت كلمة ... هي كلمة .. هي كلمة اني اعيش عيشة كريمة اني امشى باحترام واني مادشدش اشتباه اني أكل وأنام ضامن اني بكرة الاقي قوتي واني أتعلم وأضمن اني مش هطلع حمار أصلهم في المدارس علمونا ازي نحفظ أصل الفهم مالهوش في بلدنا مكان واني امشي وأنا ضامن اني هأرجع يوم سليم واني أقدر أقول الحق وأنا مش خايف أصلهم في بلدنا علمونا ان السكوت واجب وان الكلام جهل واني اتجازي بعدالة المهم قولنا ياما وعملنا ودوقنا ياما علشان بلدي تعيش طول سنين العمر حرة بعد كل ده ... شوفتك زي ما انت لا .... لا وأسخم مما كنتى ثورة ... ثورة .... ثورة فان عاوز أشوف عكس الى فات فان حقوقي اللى دمي عشانها سال لا معدش أمان كمان ولا ذل دا ايه ياناس كل حاجة هي هي..هي هي لا .. لا وأخسم مما كانت ولا سعر الحاجة قادت كل يوم في العلالي ولا فتنة ايه يا ناس كل يوم في المشاكل كل يوم حكاية جديدة فتنة قادة في البلاد لا بجد بخاف أنام هي دي الثورة ... هي دي هي دى حقوقنا طب يارتنى ما نزلت طب يارتنى ما هتفت ....................... مش بقول للثورة لا مش بقول للثورة لا نفسي أشوف عكس الى فات مش بقول للثورة لا نفسى في حبت حنان من بلادي الي دمي عشانها سال نفسي أشوفها شد حيلها يلا قومي وشدي حيلك يلا قومي وقولي اني أقوي مما كنت يلا قومي وقدري وقولي للكل أن ولادى قالوا لا للظلم وأن بقيت أحسن وأشد ولا هتفضلى زي ما انت وأتشمتي فينا الي كانوا ويقولوا ليكي شوفي العيال عملوا فيكي ايه دا انت كنتي في أمان لا يا بلدي .. لا يا بلدي قومي يالا وشدي حيلك قومي يالا وكوني أحسن مما كنتي ....................... أوعو حد يقولي بكدب أوبزود في الكلام لا دي كلمة حق طلعت افهموها هتعرفوا انى عندي حق قومي يالا يا بلدي وشدي حيلك قومي يالا وكوني أحسن مما كنتي قومي يالا عشان ولادك الى قاموا وقالوا لا والا ضاحوا بروحهم لأجل تعيشي طول سنين العمر حرة قومي يالا وشدي حيلك قومي وأوعي تفضلي زي ما انت يالا يابلدي احنا معاكى لأجل تكوني أفضل مما كنتي يالا يا بلدي أوعي تكوني زي ما انت يالا يا بلدي .... يالا يا بلدي
the legend

مجموعة الإدارة

مجموعة الإدارة
the legend

العمل/الترفيه : مش فاضي
المزاج : عالي اوي

كتبتلك يا بلدى Empty

مُساهمةموضوع: رد: كتبتلك يا بلدى   كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 24, 2011 7:35 am

ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم
https://kaisaria.ahlamontada.com
4r

عضو قصراوى متميز

عضو قصراوى متميز
4r

المزاج : ناسيه امبارح عايشه النهارده متفائله ببكره

كتبتلك يا بلدى Empty

مُساهمةموضوع: رد: كتبتلك يا بلدى   كتبتلك يا بلدى Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 10:01 am

كلامك صح للاسف بس ليه عايزين كل حاجه تحصل بسرعه اوي لو علي فساد 30 سنه او هنقول بدأ من 10 سنين مش شهر ولا حتي سنه هتكون كفايه عشان نقدر نتغير ولو هنقول مشاكل وفتنه واسعار زادت احنا لسه في مرحله اصعب من اللي فاتت بنرسم طريق جديد وحياه تانيه ولاز صعوبات هتقبلنا المهم هنعامل معاها ازاي وهنوصل لايه ويارب يكون للاحسن بتمني

كتبتلك يا بلدى
صفحة 1 من اصل 1